събота, 22 декември 2012 г.

Тесто за пица и мекици

Тесто за пица и мекици с Мая

Тази рецепта също е една от тези, с които съм израснала. Баба правеше това тесто често, защото освен, че от него стават хубави мекици или пица, е и издръжливо – може да се съхранява в хладилника до 10-12 дни завързано в найлонова торбичка. 
Тесто за пица и мекици с мая 
  • Продуктите се замерват в чаша със съвместимост 200 мл. Моята мерителна чаша  е 250 мл. затова съм пълнила до там където е отбелязано, че е 200 мл.
  • Ако ползвам цедено кисело мляко слагам 1 ½ чаена чаша цедено мляко и ½ чаена чаша топла вода.
  • Всички продукти трябва да са на стайна температура.
Необходими продукти:
  • 1 чаена чаша прясно мляко
  • 1 пакет (от 11 гр.) суха мая или прясна мая  с големина колкото орех 
  • 1 чаена лъжица сол
  • 2 чаени чаши кисело мляко 
  • 1 чаена лъжица сода
  • брашно за меко тесто – аз изразходвах 800 гр.
Начин на приготвяне:
Понеже правя тестото често съм си замерила нужното количество брашно, за да мога да го приготвям и в хлебопекарната. Независимо дали ще месите на ръка или ще оставите хлебопекарната да го свърши вместо вас, първо трябва да си приготвите закваската: Разтварете маята с прясното мляко, солта и брашно колкото да се получи смес с гъстота на кексово тесто. Оставете да втаса.
Киселото мляко се смесва със содата, ако месите на ръка го добавяте към втасалата мая. След това добавяте  от брашно и замесвате меко тесто, което се оставя, завито на топло да втаса за втори път. Аз съм ползвала хлебопекарната за замесването и втасването на тестото.
За пицата съм ползвала любимият си сос Болонезе, шунка, гъби, тиквички, домати, червена чушка, маслини, кашкавал и смесен италиянски микс от подправки. Разбира се, всеки би могъл да я приготви според предпочитанията си и наличните продукти.Бон апети!

Няма коментари:

Публикуване на коментар